موتور هاي برقي پورشه تايکان:
چرخش اين قسمت مطابق با تغييرات و چرخش هاي ميدان مغناطيسي استاتور انجام مي شود ، زيرا ميدان استاتور با جريان متناوب تهيه مي شود. در خروجي باتري يک اينورتر است: يک اينورتر که براي استفاده در استاتور ، باتري را به جريان متناوب تبديل مي کند. در بسياري از وسايل نقليه برقي در سراسر جهان ، مانند مدل تسلا S ، سيم پيچ روتور از جريان مغناطيسي AC از AC استفاده مي کند.
پورشه معتقد است موتورهاي دوار آهنرباي دائمي باعث کاهش مصرف انرژي و اندازه موتور خواهند شد در حالي که سرمايش باعث بهبود سيستم مي شود. با اين حال بايد در نظر داشت که چنين موتورهايي به دليل آلياژهاي گران قيمت و فناوريهاي پيشرفته گران هستند.
اگر قيمت را فراموش کنيم و فقط به مشخصات آن توجه کنيم ، يک موتور تکواندو نسبت به موتورهاي تسلا از مزيت قابل توجهي برخوردار است. در طراحي پورشه به دليل عدم وجود سيم پيچ در روتور ، اين ميدان نه تنها انرژي توليد مي کند بلکه مشکل گرماي اضافي و سيستم خنک کننده ويژه نيز ايجاد مي کند.
يکي ديگر از ويژگي هاي موتور الکتريکي پورشه ، استفاده از يک سيم پيچ سيم پيچ استاتور شبيه به يک پيچ شورولت است. اين ترفند از سيم مسي بيشتري استفاده مي کند و البته باعث کاهش فاصله هوا بين اجزاي کويل مي شود. شاخص شاخص مس مصرف شده در سيم پيچ موتور ، ضريب ضريب مس برابر با 1 براي استاتور تايکان است. شاخص براي موتورهاي معمولي حدود 1 است و نشان مي دهد که نوع سيم پيچ و سيم کشي نقش مهمي در افزايش توان پورشه دارد.
دکتر بويک ريتچر ، مدير تيم توسعه موتورهاي برقي تايواني معتقد است که طراحي کويل 8 پين علاوه بر کشش برق ، نياز به تماس مستقيم بين مس و سطح استاتور را نيز کاهش مي دهد و باعث کاهش هدر رفت و سرد شدن مي شود.
جعبه دنده پورشه تايکان:
تايوان از چهار موتور برقي در محورهاي جلو و عقب استفاده مي کند. اين باعث افزايش اهميت بوکسور و پيچيدگي فناوري درگير شده مي شود. تايوان از جعبه دنده 5 سرعته پورشه با نسبت دنده 1: 1 و نسبت دنده 1: 1 استفاده مي کند.
ماژول عقب تکواندو ، متشکل از يک درايو برقي ، مبدل DC به AC ، که براي استاتور موتور و گيربکس لازم است. ست پوششي با آلياژ آلومينيوم مطابق فرمول مخفي پورشه وزن 5 کيلوگرم. جعبه دنده با کلاچ برقي و ديفرانسيل لغزش محدود
اگرچه پورشه يکي از محصولات خود را در جعبه دنده 5 سرعته تايکان معرفي کرد ، اما تفاوت بسياري بين اين محصول و گيربکس ZF 2 سرعته وجود دارد. تقريباً همه خودروهاي برقي حتي محصولات تسلا داراي گيربکس هاي تک سرعت هستند که البته کارايي و ارزان دارند اما سوپر خودرو REM و برخي مدل هاي مسابقه اي فرمول E از يک سيستم چند سرعته استفاده مي کنند. در طراحي ZF ، انتقال پس از سرعت به 6 کيلومتر در ساعت تغيير مي کند و تاي به 6 کيلومتر در ساعت تغيير مي کند.
درباره این سایت