موتور هاي برقي پورشه تايکان:
چرخش اين قسمت مطابق با تغييرات و چرخش هاي ميدان مغناطيسي استاتور انجام مي شود ، زيرا ميدان استاتور با جريان متناوب تهيه مي شود. در خروجي باتري يک اينورتر است: يک اينورتر که براي استفاده در استاتور ، باتري را به جريان متناوب تبديل مي کند. در بسياري از وسايل نقليه برقي در سراسر جهان ، مانند مدل تسلا S ، سيم پيچ روتور از جريان مغناطيسي AC از AC استفاده مي کند.
پورشه معتقد است موتورهاي دوار آهنرباي دائمي باعث کاهش مصرف انرژي و اندازه موتور خواهند شد در حالي که سرمايش باعث بهبود سيستم مي شود. با اين حال بايد در نظر داشت که چنين موتورهايي به دليل آلياژهاي گران قيمت و فناوريهاي پيشرفته گران هستند.
اگر قيمت را فراموش کنيم و فقط به مشخصات آن توجه کنيم ، يک موتور تکواندو نسبت به موتورهاي تسلا از مزيت قابل توجهي برخوردار است. در طراحي پورشه به دليل عدم وجود سيم پيچ در روتور ، اين ميدان نه تنها انرژي توليد مي کند بلکه مشکل گرماي اضافي و سيستم خنک کننده ويژه نيز ايجاد مي کند.
يکي ديگر از ويژگي هاي موتور الکتريکي پورشه ، استفاده از يک سيم پيچ سيم پيچ استاتور شبيه به يک پيچ شورولت است. اين ترفند از سيم مسي بيشتري استفاده مي کند و البته باعث کاهش فاصله هوا بين اجزاي کويل مي شود. شاخص شاخص مس مصرف شده در سيم پيچ موتور ، ضريب ضريب مس برابر با 1 براي استاتور تايکان است. شاخص براي موتورهاي معمولي حدود 1 است و نشان مي دهد که نوع سيم پيچ و سيم کشي نقش مهمي در افزايش توان پورشه دارد.


پورشه تايکان
دکتر بويک ريتچر ، مدير تيم توسعه موتورهاي برقي تايواني معتقد است که طراحي کويل 8 پين علاوه بر کشش برق ، نياز به تماس مستقيم بين مس و سطح استاتور را نيز کاهش مي دهد و باعث کاهش هدر رفت و سرد شدن مي شود.
جعبه دنده پورشه تايکان:
تايوان از چهار موتور برقي در محورهاي جلو و عقب استفاده مي کند. اين باعث افزايش اهميت بوکسور و پيچيدگي فناوري درگير شده مي شود. تايوان از جعبه دنده 5 سرعته پورشه با نسبت دنده 1: 1 و نسبت دنده 1: 1 استفاده مي کند.
ماژول عقب تکواندو ، متشکل از يک درايو برقي ، مبدل DC به AC ، که براي استاتور موتور و گيربکس لازم است. ست پوششي با آلياژ آلومينيوم مطابق فرمول مخفي پورشه وزن 5 کيلوگرم. جعبه دنده با کلاچ برقي و ديفرانسيل لغزش محدود
اگرچه پورشه يکي از محصولات خود را در جعبه دنده 5 سرعته تايکان معرفي کرد ، اما تفاوت بسياري بين اين محصول و گيربکس ZF 2 سرعته وجود دارد. تقريباً همه خودروهاي برقي حتي محصولات تسلا داراي گيربکس هاي تک سرعت هستند که البته کارايي و ارزان دارند اما سوپر خودرو REM و برخي مدل هاي مسابقه اي فرمول E از يک سيستم چند سرعته استفاده مي کنند. در طراحي ZF ، انتقال پس از سرعت به 6 کيلومتر در ساعت تغيير مي کند و تاي به 6 کيلومتر در ساعت تغيير مي کند.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : پورشه ,موتور ,استاتور ,استفاده ,برقي ,دنده ,جعبه دنده ,پورشه تايکان ,باعث کاهش ,ساعت تغيير ,نسبت دنده ,دنده پورشه تايکان
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تجهیزات آشپزخانه صنعتی Paul مقالات مفید آموزشهای فنی حرفه ای و زبان اصفهان احساس کور آشپزخانه آشپزباشی اللهم عجل لولیک الفرج وبلاگ OceanCraft مشاور شهر تهران