بيش از صد سال از اختراع وسايل نقليه برقي مي گذرد ، اما با توجه به محدوديت هاي علمي و عملي ، هنوز به مرحله توسعه لازم نرسيده اند.


بيش از صد سال از ظاهر شدن اتومبيل در جهان ما مي گذرد. پس از پايان جنگ جهاني اول ، به ويژه در ايالات متحده ، به لطف ابتکارات هنري فورد ، ماشين ها در دسترس طبقه متوسط ??ثروتمند قرار گرفتند. در ابتدا سه نوع تأمين کننده انرژي در رقابت براي انواع مختلف حمل و نقل حضور داشتند. اولين مورد اينها يک موتور احتراق يا موتور بخار بود. به حداقل رساندن چنين سوخت هايي در اواخر قرن 18 منجر به ظهور وسايل نقليه بخار در جاده هاي انگليس شد ، اما آنها هنوز فاقد فناوري و ايمني بودند. علاوه بر اين ، در آن زمان جاده هايي براي حمل و نقل اتومبيل هاي بخار سنگين وجود نداشت ، به همين دليل موضوع توسعه ريل هاي آهني امري عادي بود. موتورهاي بخار در اوايل قرن بيستم دوباره ظاهر شدند ، اما در مقايسه با موتورهاي احتراق برقي يا داخلي بي اثر بودند. شايان ذکر است که شرايط تعمير و نگهداري با جزئيات فني پيچيده يکي از دلايل خرابي اين خودروها بود.


موتور خودروي الکتريکي


"موتور بخار"


محدوديت ديگر اتومبيل هاي بخار تعداد زيادي اهرم کنترلي بود که راننده براي کنترل صاف آنها مجبور به کنترل آنها بود. به عبارت ديگر ، اگر مي خواست ماشين به راحتي بر روي خط بگذرد ، راننده مجبور بود مرتباً اين اهرم ها را تنظيم کند. بار راننده در چنين خودروهايي غير منتظره زياد بود. موتور بخار که بين سالهاي اول و دوم ساخته شده است ، سعي در کاهش برخي از اين کاستي ها داشت. اين ماشين احتمالاً اوج تکامل موتور بخار است. هنوز قدرت بخار در اتومبيل متوقف شده است.


مورد ديگر يک ماشين الکتريکي با باتري سرب اسيد بود. اتومبيلهاي برقي در اوايل قرن بيستم توانستند واگن هاي حمل و نقل عمومي را جايگزين کنند اما اين اتفاق نيفتاد و برنامه فروش ناکافي و قدرت کم با در نظر گرفتن وزن باتري هاي اسيد سرب ، منجر به حاشيه سازي وسايل نقليه برقي در سالهاي بعد شد. اما خودروهاي برقي از نظر سهولت در استفاده از بهترين خودروهاي اوايل قرن بيستم بودند.


"موتور برقي"


به لطف "موتوربنزيني" و ديزل احتراق داخلي ، آنها توانستند کارايي بالايي ، مصرف سوخت پايين و عملکرد چشمگير را ارائه دهند. توان مصرفي و سرعت شارژ بدان معني است که خودروي برقي قادر به توسعه به اندازه مدلهاي احتراق داخلي نيست. البته بنزين از راندمان پايين (در بهترين حالت در حدود 2?) نسبت به ايده آل است و مشکلات نگهداري يکي از عوامل محدود کننده است.


مشکل اصلي در اتومبيل هاي برقي سرعت شارژ و عقب نگه داشتن آنهاست ، اما موتورهاي الکتريکي خود بسيار عالي هستند. موتورهاي برقي در اتومبيلهاي برقي معمولاً از راندمان بيش از 5? برخوردار هستند ، از طراحي کامپکت برخوردار هستند و به دليل منحني گشتاور ايده آل ، فقط به گيربکس منفرد (با چرخ دنده مع) نياز دارند. مشکل اصلي موتور الکتريکي منبع سوخت ، باتري آن است.

موتور بنزيني
موتور ديزلي
موتور برقي
خودرو برقي"/>

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دختر آسمان گالری پیانو نوا فانوس گرافیک پرسیدن سوالات کار های ویندوزی و گوشی موزیکفا هر چی کی بخوای گروه تلگرام ماکیان البرز Evan